Szlakiem "Lalki" w Warszawie

13 czerwca, 2016

7 czerwca 2016r. cała klasa II A LO wraz  z panią profesor Bożenną Gorącą oraz panią profesor Joanną  Marlicką udała się na jednodniową wycieczkę do Warszawy.
Celem wyprawy był spacer szlakiem „Lalki” i Bolesława Prusa.  Naszym przewodnikiem  był pan Adrian Sobieszczański z biura podróży „Poznaj Warszawę”, który zachwycił nas swoją wiedzą oraz umiejętnością  przekazywania jej.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejścia przez bramę św. Honoraty i wejście na teren Cmentarza Powązkowskiego.  Zobaczyliśmy tam groby znanych osobowości m.in.:Władysława Reymonta, Leopolda Staffa, Franciszka Żwirki, Bolesława Prusa oraz wysłuchaliśmy opowieści o ich biografii. Następnie udaliśmy się pod Teatr Wielki, gdzie rozpoczął się nasz spacer śladami bohaterów „Lalki”. Potem przeszliśmy na ulicę Miodową pod Kościół Braci Mniejszych Kapucynów, gdzie wcześniej znajdował się sąd, który występuje również w powieści. Później udaliśmy się na Stare Miasto. Następnie szlak lektury prowadził głównie ulicą Krakowskie Przedmieście. Podczas spaceru z przewodnikiem mogliśmy zobaczyć m.in. budynek, w którym znajdował się sklep Wokulskiego, mieszkanie starego subiekta Ignacego Rzeckiego oraz kamienicę Łęckich. Udaliśmy się również pod Uniwersytet Warszawski, gdzie wcześniej znajdowała się Szkoła Główna, w której uczył się Stanisław Wokulski. Później poszliśmy do Dolinki Szwajcarskiej oraz Parku Ujazdowskiego. Naszą wycieczkę zakończyliśmy Łazienkami Królewskimi, po których również spacerował Wokulski z Łęcką w „Lalce”.
Z pewnością dla klasy II A LO było to idealne powtórzenie treści lektury oraz ciekawe urozmaicenie dnia.
Zredagowała – Kasia Matczak

Dzień dziecka na wycieczce…Nasi uczniowie podczas obchodów 29. rocznicy pielgrzymki Jana Pawła II do Łodzi